Ticari Araçlar Servisi
Randevu Süreci
Servise gelmeden önceki kolaylık “Randevu Süreci”
Servis öncesinde Servis Kabul Sorumlusu ile temasa geçerek randevu almanız, servislerimizin size daha hızlı ve kaliteli hizmet sunmasına olanak tanır.
Randevu alırken zaman kaybınızı en aza indirgemek için ruhsat, servis bakım defteri ve aracınızın km bilgisini hazır bulundurmanızda yarar vardır.
Randevunuza gecikmeniz veya gelememe durumunuz söz konusu olursa, “Servis Kabul” ile temasa geçerek, durumunuzu bildirmenizi rica ederiz.
Servis Kabul
Aracınız ile Servis Kabul’e geldiğiniz zaman;
Aracınızı otopark sorumlusunun yönlendireceği “Müşteri Otopark”ına park etmenizi rica ederiz. Randevu alarak gelmeniz durumunda, Servis Kabul Sorumlusu’na isminizi ve randevunuzu hatırlatarak, Müşteri Danışmanı’na yönlendirilmek istediğinizi belirtiniz.
Randevusuz geldiyseniz, Servis Kabul Sorumlusu servisin uygunluğunu kontrol ederek, sizi en kısa sürede Müşteri Danışmanı ile görüştürmek üzere bekleme salonuna yönlendirecektir.
Müşteri Danışmanı’nızı beklerken Servis Kabul Sorumlusu’na vereceğiniz araç kullanım ve araç ile ilgili şikayet bilgileri, Müşteri Danışmanı ile yapacağınız görüşmeyi daha verimli kılacaktır.
Aktif araç kabul
Müşteri danışmanınız ile “Aktif Araç Kabul”
Müşteri Danışmanı’nız ile aracınızın başında bakım ile onarım taleplerinizi veya şikayetlerinizi aktardığınız “birebir” servis görüşmesine “Araç Kabul” hizmeti denir. Bu esnada iş emri üzerinde bakım ve onarım talepleriniz ve şikayetleriniz kayıt altına alınır.
Araç üzerindeki aksesuar, şahsi eşya ve yakıt miktarı bilgilerinin iş emrine kaydedilmesinden servisimiz sorumlu olup, iş emrini kontrol etmenizi rica ederiz.
Müşteri Danışmanı’na vereceğiniz her ek bilgi (yapılan eski işlemler dahil), aracınızdaki arızanın hızlı bir şekilde giderilmesine katkıda bulunacağı gibi, ciddi arızalara yol açabilecek sorunların önceden tespitini de kolaylaştırır.
Müşteri Danışmanı ile birlikte şikayetiniz veya talebiniz dışında, araç üzerinde ilave kontrollerin yapılmasına “Aktif Araç Kabul” hizmeti denir. Tespit sonrası, olası onarımlara onayınıza istinaden sürüş güvenliğiniz garanti altına alınır, aracınızın uzun ve ekonomik kullanım şartları sağlanır.
Araçların bakım ve onarımı esnasında sizin güvenliğinizi tehlikeye atmamak, atölye çalışanlarımızın ise verimliliğini düşürmemek için, atölye içerisine girilmemesini tavsiye ederiz.
Araç Kabul sürecinin sonunda, tahmini teslim zamanını öğrenebilirsiniz.
Araç teslimatı
Aracınızı teslim alırken;
Servis, aracınızı teslim etmeden önce son kontrol işleminden geçirir. Son kontrolde, aracınızda iş emrinde mutabık kalınan servis işlemlerinin gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğine bakılırken, aracınızın sürüş güvenliği genel kontrolü de yapılır.
Aracınızı servis atölyesinden teslim alan Müşteri Danışmanı’nız, iş emrine uygun olarak gerçekleştirilen işlemler hakkında size bilgi verir, kesilecek hizmet faturası ile ilgili detayları aktarır. Bu esnada aracınızı kontrol etmenizi, memnun kalmadığınız veya açıklanmasını istediğiniz durumları bildirmenizi rica ederiz. Müşteri Danışmanı’nız onayınızdan sonra fatura ve kapı çıkış belgesi işlemleri için sizi vezneye yönlendirecektir.
Garanti kapsamı dışındaki onarımlarda değiştirilen yedek parçalar, servis işlemi sonrasında size teslim edilir. Teslim alınmayan parçalar 7 gün sonra imha edilir. Garanti kapsamında yapılan işlemlerde ise değişen yedek parçaları arzu ederseniz görebilirsiniz.
Servis kabul, servis işlemleri ve servis hizmeti esnasında veya sonrasında oluşan her türlü memnuniyetsizliğiniz ve önerileriniz için her yetkili servisimizde bulunan Müşteri İlişkileri Sorumlusu ile temasa geçebilirsiniz.
Satış Sonrası Hizmetler organizasyonumuz Müşteri İlişkileri Yönetimi’ni online olarak işletmektedir. Müşteri İlişkileri Sorumlusu’na aktardığınız tüm memnuniyetsizlikler, öneriler ve yorumlar online sistemler üzerinden Mercedes-Benz Türk A.Ş. tarafından takip edilebilmekte ve özenle değerlendirilmektedir.
Dijital servis defteri
Aracınızın servis/bakım tarihçesine ulaşmak hiç bu kadar kolay olmamıştı.
Mercedes-Benz marka otomobil sahibi müşterilerimize daha güvenilir, daha şeffaf, daha konforlu bilgi ve belgeler sunabilmek ve yapılan bakım, kaporta, agrega işlemlerini elektronik ortamda kayıt altına almak amacıyla Mercedes-Benz, Dijital Servis Defteri’ni (Digital Service Booklet - DSB) geliştirmiştir. Dijital Servis Defteri ile birlikte aracınıza ait tüm detaylı servis rapor ve işlemleri aracınızın ömrü süresince veritabanımızda güvenilir bir şekilde muhafaza edilmektedir. Aracınızı satmak istediğiniz zaman, aracınıza ait son güncel dijital servis raporunu bulundurmanızı tavsiye ediyoruz. Servis kitapçığınız veya son dijital servis raporunuz kaybolsa dahi içinizi ferah tutun, yetkili servislerimizden birine gitmeniz durumunda, detaylı raporunuzu size sunmaktan büyük memnuniyet duyarız.
Dijital servis defteri, Eylül 2013’ten sonra Türkiye pazarı için üretilen tüm Mercedes-Benz otomobilleri (SLR-Serisi, G-Serisi, smart, Maybach hariç) için mevcuttur. Eylül 2014'ten sonra üretilecek olan Smart marka modeller de (453-Serisi ile başlanacak) DSB'ye uyumlu hale getirilecektir.
Eğitim
Mercedes-Benz Eğitim
Üstün nitelikteki servis hizmeti, yalnızca mükemmel eğitimli ve Mercedes-Benz’in öncü araç teknolojileri ile ilgili geniş kapsamlı bilgiye sahip servis personeli ile sağlanabilir.
Bu nedenle servis personelimizi sürekli güncel bilgilerle donatmamız çok önemlidir. Servis teknik eğitimlerimiz temel, mesleki ve uzmanlık bilgilerini kapsayan ve gelişmeyi hedef alan içeriklere sahiptir.
Profesyonel olarak çalışmak isteyen teknisyenler bilgi yelpazesini sürekli yeni teknolijilere uyarlamak ve genişletmek zorundadır.
Mercedes-Benz eğitim merkezi problem çözme yetkinliğini ve profesyonel bilgi yönetimini garanti etmektedir. Bilginin hızla dönüştürülmesine ve dolayısıyla ürünlerin ve hizmetlerin başarıyla pazarlanmasına belirleyici bir katkı sağlamaktadır. Yurt çapındaki bayi teşkilatının çalışanlarına bilgiler güncel, hızlı, geniş bir şekilde ve eş zamanlı olarak iletilmektedir.
Bütün bunlara ulaşmak için eğitim konseptleri, araştırma geliştirme, iş grupları ve pazarlar ile sıkı işbirliği içinde geliştirilmektedir. Teknik ürün eğitimi, süreçler ve sistemler konusundaki geniş bir ürün yelpazesi, satış ve servis kademelerindeki tüm hedef gruplarının ihtiyaçlarına uygun kalifikasyon sunmaktadır.
Sistemler
Star Diagnosis Donanım ve Yazılımları (WISnet, ASRAnet, DAS) ve EWAnet yazılımı
EWAnet (EPCnet, WISnet, ASRAnet) özel olarak tasarlanmış, bir internet sayfası üzerinden erişilebilen servis destek uygulamalarıdır.
- EPC net ( Electronics Parts Catalogue ) : Araçlara ait tüm parçaları, şasi numarasına veya ürün grubuna göre aratabilir, resimleri ve parça numaraları ile birlikte görebilirsiniz. Parça numaralarına göre kendinize satın alma listesi oluşturabilirsiniz.Uygulamaya sadece EWAnet üzerinden erişilebilir.
- WIS net ( Worksop Information System ) : Bakım, tamir, arıza teşhis, kontrol veya hata arama hakkında bilgi verir. Tamir çalışmaları için talimatlar sunar, araca özel ilave donanımlar hakkında bilgi verir. Uygulamaya EWAnet veya Star Diagnosis Compact 3/4MT model cihazlar üzerinden erişilebilir.
- ASRA net ( Arbeitstexte Standardtexte Richtzeiten Arbeitswete ) : Çalışma değerleri ve tamir sürelerini kapsayan elektronik bir katalogtur. İlave işler, dahili metinler, açıklama metinleri ve araç parçalarının grafik resimlerini de içermektedir.Buradan elde edilen veriler, iş emirleri, faturalar ve maliyet hesaplama konusunda temel oluşturabilir. Uygulamaya EWAnet veya Star Diagnosis Compact 3/4MT model cihazlar üzerinden erişilebilir.
- DAS (Diagnosis Assistance System) :Star Diagnosis cihazı üzerinde çalışan arıza tespit programıdır. Uygulamaya Star Diagnosis cihazlarının tüm modelleri üzerinden erişilebilir.
- Xentry Flash: Mercedes-Benz otomobil ve Mercedes-Benz hafif ticari araçlarında Star Diagnosis cihazı üzerinde kullanılabilen ücretsiz bir uygulamadır. SCN\CVN kodlamaları ve araçlar üzerine entegre edilen parçaların online olarak kodlanmasında kullanılır.
Tüm bu uygulamalara erişim desteği Mercedes-Benz Türk A.Ş. tarafindan verilmektedir.
Hasar onarımı
Mercedes-Benz Hasar Onarımı
Mercedes-Benz, dünyanın ilk otomobilini ürettiğinden bu yana konforu, üstün teknolojiyi, güçlü performansı ve üstün güvenlik sistemlerinin sağladığı sürüş ve yolcu emniyetini temsil etmektedir. Mercedes-Benz'in öncülüğünde geliştirilen güvenlik sistemleri sayesinde kaza adedi düşürülmüş, kaçınılamaz kazalarda ise özellikle yolcuların gördüğü zararın boyutu çok büyük oranda azaltılmıştır. Mercedes'inizin bu üstün özelliklerinin korunabilmesi için, aracınızı onun özelliklerini en iyi tanıyan yetkili servislerimize emanet etmelisiniz. Çünkü yaşamınız ve güvenliğiniz bizim için her şeyden daha önemlidir. Mercedes-Benz Yetkili Servisleri, uzman ekibi ve aracınız ile uyumlu, profesyonel onarım yöntemleri ile her zaman yanınızdadır.
Unutmayın; güvenliğiniz ve konforunuz ancak aracınızın orijinal kalması ile korunabilir.
Garanti
Mercedes-Benz Hasar Onarımı
Aracınızın garanti süresi, aracınız Mercedes-Benz Türk organizasyonundan alınmış ise, satış faturası tarihi itibariyle başlar.
Garanti süresi hafif ticari araçlarda 2 yıldır.
Aracın garanti süresi içerisinde arızalanması durumunda, onarımda geçen süre garanti süresine eklenir. (Sadece garanti kapsamındaki arızalar için geçerlidir)
Garanti şartlarının geçerli olabilmesi için aracın tüm bakım (zamanında yapılmış olması şartı vardır) ve onarım işlemleri ile araç aksesuarlarının montaj/demontaj uygulamalarının Mercedes-Benz Türk tarafından öngörülen şekilde yaptırılması gerekir.
Garanti uygulaması sadece Mercedes-Benz Türk yetkili servislerinde geçerlidir
Garanti uygulamaları, bozuk yol koşulları, çevre etkileri, trafik koşulları, kullanımdan kaynaklanan aşınma ve yıpranmaları, her türlü performans denemelerini, yarış, zorlama ve işletme talimatına aykırı, kullanım sonucu oluşan hasarlarla ilgili başvuruları kapsamamaktadır.
“Servis Bakım Defteri”nde garanti uygulamaları ile ilgili uyarıları dikkate almanızı rica ederiz.
Yol Yardım
Service24h
Siz neredeyseniz biz oradayız
Mercedes-Benz Service24h, 365 gün 24 saat boyunca yaşadığınız herhangi bir arıza veya kaza durumuna müdahale etmek üzere Mercedes-Benz Türk tarafından sunulan bir yol yardım servisidir.
Herhangi bir problem yaşadığınız takdirde, 444 62 44 numaralı Mercedes-Benz İletişim Hattı'mızı arayarak bize ulaşabilirsiniz.
Service24h Acil Yol Yardım
Yolda giderken aracınız ile ilgili bir sorun farkettiğinizde, Mercedes-Benz İletişim Hattı’nı arayarak, Yol Yardım hizmetini tuşlayınız. Yol Yardım yetkilisi, en kısa sürede sizi geri arayarak, bulunduğunuz noktaya en yakın servisimizin Yol Yardım ekibi ile görüşmenizi sağlar. Profesyonel Yol Yardım ekibimiz ihtiyaca göre, aracınıza yol kenarında hizmet verir veya aracınızı en yakın yetkili servise çektirir.
Yurtdışında bir sorunla karşılaştığınızda Mercedes-Benz Türk, yurtdışındaki merkezler ile bağlantı kurar ve en kısa sürede yolunuza devam etmenizi sağlar.
Memununiyetiniz bizim için önemlidir
Mercedes-Benz Türk olarak müşteri memnuniyeti başlıca hedefimizdir. Bu kapsamda, aracınızı teslim aldığınızda, tarafsız bir araştırma firması Yol Yardım süreci ile ilgili görüş ve önerilerinizi almak için sizleri arayacaktır.
Mercedes-Benz İletişim Hattı; Yol Yardım, Bilgi Hattı ve Müşteri Şikayetleri hizmetlerini 444 62 44 numarası altında toplayan, Mercedes-Benz marka ürün ve hizmetlerine 7/24 ulaşılabilmesini mümkün kılan bir kontak noktasıdır.
Türkiye'nin her yerinden ve tüm cep telefonu operatörlerinden herhangi bir kod çevirmeksizin 444 62 44 numarasını arayanlar
Yol Yardım başlığı altında Mercedes-Benz Yol Yardım hizmetine;
Bilgi Hattı başlığı altında temel araç bilgileri, bayi iletişim bilgileri, araç fiyat bilgileri, kampanya bilgileri, ürün broşürleri ve tüm Mercedes ürün ve hizmetleri hakkında detaylı bilgiye;
Müşteri Şikayetleri başlığı altında ise Mercedes-Benz ürün ve servisleri hakkındaki şikayetlerinin en kısa sürede çözümü için MBT yetkililerine ulaşabilirler.